Go by bike!

Go by bike!

Έλα κι σύ!

Έλα κι σύ!

Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2012

"Πεζόδρομοι στη Σαλαμίνα: Mια χαμένη υπόθεση..."

Φωτ. Πεζόδρομος στο Χαϊδάρι

H ομάδα ecomobility έψαξε πραγματικά πολύ στην προσπάθειά της να εντοπίσει πεζόδρομους στο νησί μας. Μάλλον τελικά οι πεζόδρομοι δεν ήταν ποτέ στις προτεραιότητες των τοπικών αρχών αυτού του νησιού και για το λόγο αυτό εντοπίσαμε μόλις έναν, ο οποίος κάθε άλλο παρά σαν πεζόδρομος χρησιμοποιείται (πίσω από την Εκκλησία του Αγίου Μηνά). Ενδεχομένως, στα χαρτιά να υπάρχουν και κάποιοι άλλοι δρόμοι χαρακτηρισμένοι ως πεζόδρομοι, αλλά το θέμα μας είναι πως χρησιμοποιούνται σήμερα και όχι πως θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται....
Γιατί όμως υπάρχει η ανάγκη για πεζόδρομους; Oι πεζόδρομοι σε όλες τις πόλεις και τα νησιά της Ελλάδας και του Εξωτερικού αποτελούν σημεία συνάντησης, βόλτας, προστασίας από τα αυτοκίνητα, αγοράς κτλ. Για τους παραπάνω λόγους, σε όσες πόλεις υπάρχουν πεζόδρομοι τα καταστήματα έχουν μεγαλύτερη κίνηση ( βλ. Ερμού, Κατερίνη, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Λιβαδειά, Αίγινα, Θήβα, Χανιά, Ελευσίνα, Χαϊδάρι, Αιγάλεω κτλ) και δεν υπάρχει η κυκλοφοριακή συμφόρηση και τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, όπως χαρακτηριστικά συμβαίνει στη Λεωφόρο Φανερωμένης στη Σαλαμίνα.
Για το λόγο αυτό, παραθέτουμε μερικά βασικά επιχειρήματα υπέρ της κατασκευής πεζόδρομων που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωή μας, ευελπιστώντας να αλλάξουμε όλοι συνήθειες και να γίνουν τέτοια έργα και στη Σαλαμίνα μας. Το που είναι καλύτερο να γίνουν, θα το πουν οι αρμόδιες αρχές και οι επιστήμονες του συγκεκριμένου κλάδου:


Γιατί να υπάρχει πεζόδρομος;
Οι λόγοι είναι προφανείς. Η πόλη μας είναι φιλική προς το ΙΧ και εχθρική προς τον άνθρωπο.
Έχει τεράστια σημασία για την ποιότητα ζωής μας να απαλλαγούμε από την κακή συνήθεια της
κατάχρησης του Ι.Χ.. Δυστυχώς, δεν έχουμε ακόμα καταλάβει ότι οι ατομικές “λύσεις” δεν βοηθάνε κανέναν, ούτε και εμάς τους ίδιους. Μια μικρή, μη-πλήρης λίστα από τα αρνητικά της κατάχρησης του Ι.Χ.:

-Ατμοσφαιρική ρύπανση  και επιπτώσεις στην υγεία
-Ηχορύπανση – Ψυχική υγεία. 
-Προσωπικό οικονομικό κόστος, ιδιαίτερα την εποχή μας.
-Περιορισμός του ελεύθερου δημόσιου χώρου (πεζόδρομοι, πεζοδρόμια, πάρκα τείνουν να γίνουν δρόμοι ή πάρκινγκ).
-Καθιστική ζωή, παχυσαρκία.

και τελευταίο αλλά σημαντικότερο απ' όλα:
-Θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Βασικός νόμος: Όταν δεν λαμβάνονται μέτρα περιορισμού της χρήσης του ΙΧ, τότε τα Ι.Χ. τείνουν να καταλάβουν όλο το χώρο. Τα μέτρα είναι απαραίτητα.
Τέλος, πρέπει να επιδιώξουμε και στο νησί μας :

-Tη βελτίωση των όρων της πεζής μετακίνησης.
- Τα ελεύθερα πεζοδρόμια.
- Την  πρόνοια για όλες τις κατηγορίες ατόμων με δυσκολία στη μετακίνηση (γονείς με
καροτσάκια, ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι, καροτσάκια λαϊκής)
-Δίκτυο ποδηλατοδρόμων.
- Περισσότερα δέντρα.
Τέλος έχουμε αιτήματα και από τους συμπολίτες μας:
-Απεξαρτηθείτε από το ΙΧ. Στο βαθμό που μπορείτε αποφύγετε τη χρήση του. Όταν δεν σας είναι απολύτως απαραίτητο πειραματιστείτε με τους ήπιους τρόπους μετακίνησης.
-Σαν οδηγοί σεβαστείτε την προτεραιότητα των πεζών, των ποδηλατών και των ΜΜΜ.
- Μην παρκάρετε σε σημεία όπου εμποδίζετε το πέρασμα των πεζών.
Ένα είναι σίγουρο!Εκεί που υπάρχει θέληση, πάντα βρίσκεται και ο τρόπος!



                                           Φωτ. Εμπορικός Πεζόδρομος  Χαλανδρίου